​DHL Parcel lanceert bezorgoptie ‘afgesproken plek’

Logistiekprofs op 2 september 2020 | 2 minuten leestijd

DHL Parcel biedt vanaf deze maand de mogelijkheid om een pakket op een afgesproken plek rond het huis te ontvangen. Klanten die niet thuis zijn kunnen de bezorger laten weten waar het pakket kan worden neergezet, bijvoorbeeld onder de carport of in de garage. 

De pakketvervoerder testte deze mogelijkheid de afgelopen weken met online warenhuis Wehkamp. Online shoppers kunnen via de track&trace-pagina voor deze nieuwe bezorgoptie kiezen en aangeven waar zij het pakket willen ontvangen. 

De bezorger belt eerst aan om het pakket persoonlijk af te leveren. Lukt dat niet, dan wordt het op de ‘afgesproken plek’ bezorgd. Volgens DHL Parcel checkt de bezorger eerst of de plek droog en niet zichtbaar is vanaf de straat. Tijdens de testperiode bleken de carport en de garage de favoriete plekken. 

“De afgesproken plek speelt in op een duidelijke behoefte: ontvangers geven nu al vaak met briefjes op de deur aan waar ze hun pakje willen hebben wanneer ze dit niet persoonlijk kunnen aannemen”, zegt Roelof Hofman, VP Operations bij DHL Parcel. “Vaak kennen bezorgers de voorkeuren per huis uit eerdere contacten. De inhoud van ieder pakket verschilt. Soms wil je het ene pakket wél zelf aannemen en een ander pakje kan prima achterom gezet worden. Met deze optie maakt de klant een afspraak op maat met de bezorger.”

DHL wil de nieuwe bezorgoptie deze maand landelijk gaan aanbieden. Naast Wehkamp zal het onder meer samenwerken met Zalando, HEMA, en G-Star. 

Gerelateerde artikelen