DHL opent nieuw Service Center in Utrecht

Logistiekprofs op 24 mei 2016 | 3 minuten leestijd

DHL Express heeft in Utrecht, op bedrijventerrein Haarrijn
aan de A2 een nieuw Service Center geopend. De pakketvervoerder investeerde negen miljoen in het
nieuwe centrum, dat bestaat uit een loods van 3000 vierkante meter en een kantoor.

Het centrum is voornamelijk bedoeld voor de provincie Utrecht en moet een
verzamelplek worden voor internationale zendingen die met enige spoed moeten
worden verstuurd. Daarbij maakt het bedrijf gebruik van een automatische
sorteerinstallatie.

Lees ook: Een nieuwe infrastructuur voor DHL: Michiel Greeven over locatiekeuzes

Spoedje
Klanten kunnen hun pakketten ook zelf afleveren bij het nieuwe
centrum. De pakketvervoerder maakt daarbij geen onderscheid tussen zakelijke en
particuliere klanten. Een ander onderdeel van het distributiecentrum is de Same Day afdeling, een afdeling voor zeer waardevolle of kritieke internationale zendingen die zo snel mogelijk moeten worden afgeleverd. Per dag verwacht DHL tussen de
5000 en 6000 orders te gaan behandelen die over de grens moeten worden afgeleverd, waarbij
tijd een belangrijke factor is.

Groei
Het aantal pakketten dat DHL Express behandelt is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. De tien
Service Centers van DHL Express in Nederland verwerken steeds meer pakketten en
de verwachtingen is dat deze groei nog wel een tijd aanhoudt. Naar schatting verdubbelt
het aantal pakketten dat DHL moet verwerken de komende tien jaar. Daarom betrekt DHL Express in maart 2017 ook een
nieuwe vestiging in de regio Rotterdam-Den Haag, aan de A4 in Den Hoorn. Het kavel waar het nieuwe Service Center wordt gebouwd, is ruim 16.000 m2.

Redactie LogistiekProfs

Blijf altijd op de hoogte

Meld jezelf aan voor de nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends, innovaties en ontwikkelingen uit de branche.