DHL lanceert internationaal fulfilmentplatform voor webwinkeliers

Logistiekprofs op 5 april 2018 | 2 minuten leestijd

DHL heeft een internationaal fulfilmentplatform opgezet, waarop webwinkeliers hun logistieke processen kunnen beheren. Webwinkeliers die willen uitbreiden naar andere markten, kunnen dat via één platform regelen. 

Het fulfilmentplatform van DHL geeft webwinkeliers toegang tot een internationaal netwerk van fulfilmentcentra en geïntegreerde DHL-services, waardoor re-integratie bij het aanboren van nieuwe markten niet meer nodig is. Het platform zorgt voor gegevenssynchronisatie en biedt de gebruiker de mogelijkheid om vanaf één locatie alle gegevens in te zien. 

Met het platform poogt DHL webwinkeliers te ondersteunen bij verdere internationalisering. “Zonder naadloze en betrouwbare logistieke processen, zou de huidige e-commerce groei ondenkbaar zijn. De fysieke opslag van bestelde goederen, het picken en verpakken ervan, de wereldwijde verzending en levering aan de voordeur van de eindgebruiker; we bieden dit alles nu vanuit één platform “, zegt Jürgen Gerdes, CEO van de Post – eCommerce – Parcel divisie bij Deutsche Post DHL Group. 

De lancering van het platform valt samen met de opening van nieuwe DHL-distributiecentra in Groot-Britannië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Zuidoost-Azië. “Door ons fulfillmentportfolio verder te internationaliseren, kunnen we nog meer doen om online retailers te helpen bij het aanboren van nieuwe regio’s en te profiteren van de wereldwijde e-commerce groei.”

Gerelateerde artikelen