De Bagageservice van PostNL stopt
Transport & Distributie 15.03.2019 | Branchenieuws

De Bagageservice van PostNL stopt

Reizigers kunnen hun koffers niet meer door PostNL naar het vliegveld laten brengen. De post- en pakketvervoerder trekt de stekker uit zijn Bagageservice. 

Dat schrijft het bedrijf in een bericht op haar website. "We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten", aldus PostNL. 

Uitbreiding na pilot

Een jaar geleden besloot PostNL de service juist voort te zetten na een succesvolle pilot op Schiphol en Eindhoven Airport. Reizigers die niet met hun koffers wilden sjouwen, konden deze door PostNL naar het vliegveld laten brengen. 

Aansluiting technologie Schiphol 

Medio 2018 sloot PostNL de Bagageservice aan op de technologie van Schiphol. Een PostNL-bezorger scande bij het ophalen van de bagage de boardingpassen. Deze informatie werd via de systemen van Schiphol geverifieerd met de betreffende luchtvaartmaatschappij, waardoor de bagage direct werd ingecheckt. 

Eind maart stopt de Bagageservice. "We bedanken al onze klanten voor hun bestellingen en vertrouwen. We hebben de feedback en mooie woorden die we kregen erg gewaardeerd", besluit PostNL. 


Plaats een reactie (0)

Reageren