Consumenten kritisch tegenover dronebezorging

Logistiekprofs op 19 oktober 2016 | 2 minuten leestijd

Een grote meerderheid van de consument verwacht dat onbemande vliegtuigjes binnen vijf jaar pakketten gaan bezorgen. Daar zijn niet alle consumenten enthousiast over, zo blijkt uit onderzoek van de United States Postal Service Office.

Van de 1,207 Amerikaanse respondenten verwacht 75 procent dat er binnen vijf jaar met drones wordt bezorgd. 44 procent van de consumenten vindt dat een positieve ontwikkeling. 34 procent van de respondenten zegt hier niet enthousiast over te zijn. Vooral veiligheid speelt hierin een rol. Ruim een derde van de consumenten denkt dat het niet veilig is om de drones zelfstandig te laten vliegen. Daarnaast zijn consumenten bezorgd over de diefstal van producten, misbruik van de drones en verkeerde bezorgingen.

‘Amazon start als eerste met dronebezorging’

Vooral van etailer Amazon wordt veel verwacht op het gebied van dronebezorging. De consumenten die bekend waren met bezorging per drone, associeerden dat in 70 procent van de gevallen met Amazon. Consumenten zien in Amazon een betrouwbare partij voor het lanceren van de technologie. De etailgigant kwam als meest betrouwbaar uit de bus, gevolgd door UPS, FedEx en USPS. Google werd als minst betrouwbare partij beoordeeld.


Redactie LogistiekProfs