Nog maar tot Logistica en ICT & Logistiek Registreer hier

Bpost heeft weer interesse in PostNL

02.11.2016 | Branchenieuws | 366 keer bekeken
Bpost heeft weer interesse in PostNL

Belgisch postbedrijf Bpost heeft zijn oog weer op PostNL laten vallen. Nadat een eerdere overnamepoging in mei werd afgeketst, onderzoekt het bedrijf nu wederom de mogelijkheden om PostNL over te nemen. PostNL zegt zelf onaangenaam verrast te zijn over het nieuws.

Bpost benadrukt dat het gaat om een ‘vriendelijke’ overnamepoging. Het postbedrijf denkt dat een combinatie met PostNL beide bedrijven veel voordelen kan bieden, zo schrijft het Financieele Dagblad.

In mei onderhandelden Bpost en PostNL al over een overname. Dit ging uiteindelijk niet door, volgens geruchten door een te laag overnamebod, de opstelling van de Nederlandse toezichthouder ACM en Nederlandse vrees voor Belgische overheidsbemoeienis.

Verbeterd bod

Het Financieele Dagblad meldde gisteren dat Bpost zijn bod op PostNL inmiddels op verschillende punten heeft aangescherpt, waaronder bod, behoud van werkgelegenheid en governance. Bpost betreurt de bekendmaking en zegt dat het vooralsnog om verkenningen gaat. “Sinds het eind van de vorige besprekingen in mei van dit jaar, is Bpost intern blijven studeren op de wenselijkheid, timing en inhoud van een mogelijke nieuwe poging om PostNL te benaderen.” De Belgische marktleider zegt hier nog geen besluit over te hebben genomen. Er zijn ook geen verdere gesprekken geweest met PostNL over de voorwaarden van een mogelijke combinatie. 

Zelfstandige strategie PostNL

Ook PostNL zegt niet in gesprek te zijn met zijn Belgische concurrent. Het bedrijf lijkt daar ook geen interesse in te hebben. “'We hebben vertrouwen in onze zelfstandige strategie. We hebben goede voortgang gemaakt in het implementeren van onze strategie en hebben de stabiliteit van PostNL in de afgelopen jaren versterkt.”



Redactie LogistiekProfs



Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren