Boni staakt online verkoop, richt zich op samenwerking Picnic

Logistiekprofs op 18 september 2017 | 2 minuten leestijd

Boni was één van de eerste supermarkten in Nederland met een webwinkel, maar haalt binnenkort de stekker uit zijn e-commerce kanaal. Boni is dan alleen nog online aanwezig als inkooppartner van online supermarkt Picnic. 

Dat schrijft Twinklemagazine.nl. “De ontwikkelingen in de online markt hebben Boni doen besluiten om de activiteiten van Boni Webwinkel te beëindigen en te gaan focussen op de Boni-supermarkten met een nieuwe online strategie”, aldus Boni. Boni lanceerde in 2011 een online shop. Daarmee was het – op Albert Heijn na – een van de eerste supermarkten die op grote schaal online ging verkopen. Wat de nieuwe strategie van Boni inhoudt, blijft nog in het midden. De supermarkt zegt met de nieuwe online strategie in te zetten op de ‘ideale online klantreis’.

Boni fungeert online nog wel als inkoop- en magazijnpartner van Picnic. Sinds de opening van de online supermarkt huurt Picnic magazijnruimte van Boni in Nijkerk. De familie Van der Wal van Boni Supermarkten investeerde via familiefonds Finci al miljoenen euro’s in Picnic. Het fonds heeft een minderheidsaandeel in de online supermarkt. 

Redactie LogistiekProfs