Bol.com start nieuwe logistieke dienst voor verkooppartners
E-commerce 31.01.2020 | Branchenieuws

Bol.com start nieuwe logistieke dienst voor verkooppartners

Bol.com komt dit jaar met een nieuwe logistieke dienst voor zijn verkooppartners. De service 'Verzenden via bol.com' neemt de bezorging van partners uit handen. Het is een aanvulling op de al bestaande service 'Logistiek via bol.com', waarbij bol.com de volledige fulfilment verzorgt.

Bol.com-directeur Huub Vermeulen kondigde de nieuwe dienst aan tijdens de Webwinkel Vakdagen. Met 'Verzenden via bol.com' kunnen verkooppartners snellere bezorgopties aanbieden. Bestellingen worden gegarandeerd de volgende dag door logistieke partners PostNL en Red je Pakketje bezorgd. Door deze service weet bol.com waar het pakketje zich bevindt, en kan het de klant beter informeren over de status van de bestelling. 

Verschil met 'Logistiek via bol.com

Volgens Vermeulen is de service, die later dit jaar wordt aangeboden, een aanvulling op 'Logistiek via bol.com'. Deze dienst werd in 2015 door het online platform gelanceerd en neemt het hele logistieke proces van verkooppartners over, van opslag tot levering. Bij de nieuwe dienst blijft de voorraad bij de verkooppartner liggen. Bol.com maakt 'Verzenden via bol.com' beschikbaar voor alle partners in Nederland en breidt deze later ook uit naar België. 

Klanten proactief informeren

Tegenover Twinkle erkent Vermeulen dat de nieuwe service ook een manier is om leveringen van partners in de gaten te houden. "We kunnen straks zuiver meten of de logistiek van partners in orde is. Dat zorgt voor veel waardering bij de partners. En zo kunnen we onze klanten proactief informeren over de status van hun pakket."

Bol.com profileert zich in toenemende mate als platform. Meer dan de helft van de 23 miljoen artikelen die via bol.com te koop zijn, wordt inmiddels aangeboden door ruim 20.000 Belgische en Nederlandse ondernemers. In 2019 waren verkooppartners goed voor de helft van de inkomsten. Dit jaar moet dat aantal doorgroeien. Vermeulen hoopt het aantal aangesloten verkooppartners in 2020 te verdubbelen. Dat doet de webwinkel onder meer door de commissie voor verkooppartners te verlagen. Vanaf 1 maart wordt de commissie voor artikelen onder de 20 euro met gemiddeld 30 procent verlaagd. 


Plaats een reactie (0)

Reageren