Bol.com innoveert retourproces met digitale barcode

22.11.2017 | Branchenieuws | 316 keer bekeken
Bol.com innoveert retourproces met digitale barcode

Bol.com en PostNL gaan klanten de mogelijkheid bieden om via een digitale barcode een pakket te retourneren. Daarnaast kunnen klanten van bol.com hun retouren vanaf nu door PostNL laten ophalen op een tijdstip naar keuze. 

Bol.com ziet het retourproces en de bijbehorende voorwaarden als een mogelijke drempel voor consumenten om online te winkelen. De webwinkelier wil deze drempel verder verlagen met de introductie van printerloos retourneren. Klanten ontvangen bij het melden van een retour op bol.com een digitale barcode. Op een locatie van PostNL kunnen zij deze barcode op hun smartphone door een medewerker laten scannen, die vervolgens het label print. 

Lees ook: Drie opvallende elementen uit het dc van bol.com

Retour Ophalen

Daarnaast introduceert bol.com Retour Ophalen, een dienst waarmee klanten bestelde items met het Select-label op kunnen laten halen door PostNL. Dat zijn zo'n 300.000 artikelen. Zodra de klant zijn ophaalafspraak voor 12 uur ‘s middags maakt, kan de retourzending dezelfde dag tussen 15 uur en 21 uur nog worden opgehaald. Bol.com en PostNL testen de service momenteel in Amsterdam en omgeving. Na de testfase wordt gekeken of de dienst verder uitgerold kan worden naar de rest van Nederland en Vlaanderen. 



Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren