02.12.2015 | Branchenieuws

Bol.com heeft het drukker dan ooit

In aanloop naar de feestdagen breekt bol.com alle records. Tijdens de feestdagen bestellen veel consumenten online Sinterklaas- en kerstcadeaus. Bij de webwinkel gebeurt dat nu gemiddeld met 10 artikelen per seconde. De verwachtingen zijn dat bol.com deze Sinterklaasperiode meer dan 3 miljoen cadeautjes zal verwerken.

Verwachtingen overtroffen
Voornamelijk de maandag voordat de Goedheiligman zijn feestje viert, stromen de bestellingen binnen. Dat is traditiegetrouw de drukste dag. Op de piek van de drukte worden tien artikelen per seconden besteld en deze worden in het distributiecentrum verwerkt. Meer dan 300.000 bestelde artikelen verlaten na een drukke dag het magazijn van de online gigant.

Stoutste verwachtingen overtroffen
Bol.com directeur Daniel Ropers kijkt zijn ogen uit en is uitermate tevreden. “Het is in onze ruim 16-jarige geschiedenis nog nooit zo druk geweest als vandaag. We hadden ons voorbereid op een sterke groei, maar de actuele cijfers overtreffen zelfs onze stoutste verwachtingen. In totaal verwerken we deze sinterklaasperiode meer dan 3 miljoen cadeautjes.” Daarbij bespeurt Ropers een trend. “Zodra Sinterklaas ons land binnenkomt, zien wij het aantal bestellingen per dag sterk toenemen. De meeste van onze klanten gaan op de maandag voor Sinterklaas over tot aankoop. We merken dat steeds meer mensen vertrouwd raken met het gemak van online winkelen en gebruik maken van de mogelijkheid om vlak voor Sinterklaas nog de laatste inkopen te doen. De kans is dus groot dat deze piek nog zal aanhouden tot en met woensdag.”

Online winkelen blijft populair
Ondanks dat uit onderzoek bleek dat de consument online winkelen niet altijd aandurft vanwege het risico dat een pakket te laat wordt geleverd, is van enig terughouden geen sprake. In een persbericht laat bol.com weten dat het nog nooit zo druk is geweest. De aantal bestellingen steeg afgelopen maandag met bijna 50 procent.Ook het gebruik van de mobiele app op smartphones is gestegen. In vergelijking met vorig jaar wordt er de helft  meer bestellingen gedaan via de telefoon. Op drukke dagen trekt bol.com 2 miljoen bezoekers en dat aantal overtreft alle verwachtingen. 

Redactie LogistiekProfs

Plaats een reactie (0)

Reageren