Bol.com haalt retouren thuis op

10.10.2017 | Branchenieuws | 705 keer bekeken
Bol.com haalt retouren thuis op

Bol.com gaat retouren bij klanten thuis ophalen. Met de nieuwe service stelt bol.com de drempel voor retourzendingen voor consumenten te willen verlagen. 

De dienst komt tot stand in samenwerking met PostNL. Via de website van bol.com kunnen klanten een ophaalafspraak maken en de voorkeur geven voor een tijd tussen acht uur 's ochtends en negen uur 's avonds op werkdagen. 

Lees ook: Drie opvallende elementen in het distributiecentrum van bol.com

Voorlopig is de ophaaldienst alleen geldig voor producten met een Select-label. Dat zijn zo'n 300.000 producten. Bol.com benadrukt dat de dienst in een beperkt aantal postcodegebieden getest wordt. 

Sorteersysteem PostNL in dc bol.com

De etailer opende eind september zijn nieuwe distributiecentrum in Waalwijk. Opvallend is dat PostNL daar een eigen sorteersysteem heeft. Dat scheelt zowel transportkosten als doorlooptijd. De pakketten hoeven niet meer in vrachtauto’s naar een sorteercentrum van de PostNL, maar gaan direct naar de twintig depots. PostNL verdient de investering in het sorteersysteem terug met een besparing op transportkosten. Bol.com koopt zich extra tijd met deze samenwerking: de webwinkel heeft ’s nachts meer tijd voor het verwerken van de laatste orders die rond middernacht binnenkomen.

Redactie LogistiekProfs

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.

Reacties (0)

Reageren