Bol.com biedt geen compensatie meer voor kwijtgeraakte pakketjes
E-commerce 30.09.2020 | Branchenieuws

Bol.com biedt geen compensatie meer voor kwijtgeraakte pakketjes

Bol.com biedt verkooppartners geen compensatie meer voor kwijtgeraakte zendingen. De wijziging is mogelijk een extra stimulans voor fulfilmentdienst Logistiek via bol.com: partners die de logistiek aan de gigant overlaten krijgen zoekgeraakte pakketjes nog wel vergoed. 

"We begrijpen dat deze wijziging vervelend kan zijn voor onze partners, die in de afgelopen periode konden rekenen op onze gratis aanvullende service", schrijft bol.com. "Helaas is het met de sterke groei van het aantal verkopende partners op het bol.com platform niet meer mogelijk de compensatie in de huidige vorm in stand te houden."


De wijziging gaat per 1 november in. Kwijtgeraakte (heen)zendingen van partners, die zelf de verzending op zich nemen, worden vanaf die dag niet meer vergoed door bol.com. Verkooppartners moeten voor een eventuele vergoeding zelf contact opnemen met de betreffende vervoerder. Bol.com richt daarvoor een speciaal contactpunt in. Voor retourzendingen geldt de oude regeling nog wel.

Uitzondering Logistiek via bol.com

Sinds 2015 verzorgt bol.com ook de fulfilment voor orders van verkooppartners, onder de noemer Logistiek via bol.com. Partners die van deze dienst gebruikmaken komen nog wel in aanmerking voor een compensatie. Ook voor Verzenden via bol.com, een dienst die bol.com binnenkort lanceert, geldt de coulance-regeling.


Plaats een reactie (0)

Reageren