Amazon stapt in markt voor maaltijdboxen

Logistiekprofs op 26 juli 2017 | 2 minuten leestijd

Amazon blijft inzetten op voedselverkoop. Het Amerikaanse bedrijf kocht onlangs supermarktketen Whole Foods en lijkt nu ook eigen maaltijdboxen aan te bieden. 

Dat schrijft GeekWire. Vooralsnog lijkt het om een testfase te gaan. De ‘Amazon Meals Kits’ zouden al sinds eind juni voor een beperkt aantal klanten op de markt zijn. Voorwaarde is dat zij klant zijn bij Amazon Fresh, de boodschappendienst van Amazon. 

Voor de maaltijdboxen hoeven consumenten – anders dan bij het soortgelijke Nederlandse HelloFresh – geen abonnement af te sluiten. De pakketten worden afzonderlijk verkocht, tegen prijzen tussen de 15,99 en 19,99 dollar. Daarvoor ontvangen consumenten een box met ingrediënten voor één tweepersoonsmaaltijd. De Amerikaanse internetgigant biedt momenteel zeventien verschillende maaltijden aan. 

Overname Whole Foods

Amazon lijkt groot te willen worden in de markt voor food. Onlangs kocht het Amerikaanse supermarktketen Whole Foods, waardoor Amazon er in één klap 460 filialen bij kreeg. Onduidelijk is nog welke strategie er achter deze onverwachte aankoop zit. Mogelijk wil Amazon vanuit de Whole Foods-filialen gaan leveren voor online boodschappendienst Amazon Fresh. 

Amazon Fresh 

Met Amazon Fresh is de retailreus ondertussen aan het groeien in Europa. Amazon was al met de boodschappendienst actief in Groot-Brittannië, Italië en Frankrijk. In mei werd Amazon Fresh in Berlijn geïntroduceerd. Momenteel wordt de dienst over de rest van Duitsland uitgerold. 

Redactie LogistiekProfs