Amazon patenteert drone die met klant communiceert

Logistiekprofs op 4 september 2017 | 1 minuut leestijd

Nog een opvallend patent uit de koker van Amazon. Vorige maand patenteerde de webreus een onderwater magazijn, nu wil het een bezorgdrone die vanuit de lucht met klanten praat vastleggen. 

Amazon omschrijft het patent als ‘Speech Interaction For Unmannend Aerial Vehicles’. Via de technologie kan met consumenten in de buurt van de drone worden gecommuniceerd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van lokale wifi-netwerken van particulieren en bedrijven. 

Consumenten kunnen via de ‘pratende’ drone hun besteltijd wijzigen. Verder kan het onbemande vliegtuigje consumenten waarschuwen wanneer er bijvoorbeeld een botsing dreigt te ontstaan, of het kan een persoon vragen om zich te identificeren voordat het product wordt vrijgegeven.  

De vraag blijft of drones in de toekomst daadwerkelijk kunnen communiceren. Amazon vraagt regelmatig patent aan, waarvan een groot deel vooralsnog niet gerealiseerd is. Zo verkreeg het onlangs patent op een onderwater magazijn. Vorig jaar patenteerde Amazon een vliegend pakhuis

Redactie LogistiekProfs