Albert Heijn start met track & trace

Logistiekprofs op 24 december 2015 | 2 minuten leestijd

Weten waar je online bestelde boodschappen blijven, is voor elke consument fijn. Albert Heijn is gestart met track&trace bij online bestellingen die worden thuis bezorgd. De klanten worden per sms-bericht op de hoogte gehouden met real time informatie over de boodschappen. 

Albert Heijn is daarmee de eerste Nederlandse retailer die de track&trace voor boodschappen aanbiedt. De informatie is tot op een kwartier nauwkeurig en biedt daardoor meer flexibel voor de klanten die gebruik maken van de service.  De supermarktketen schrijft op zijn website de klanten tegemoet te willen komen. “Met de nieuwe service kunnen klanten hun tijd flexibeler indelen en biedt het laten thuisbezorgen van boodschappen nog meer gemak.” Naast de Albert Heijn bieden ook Etos en Gall&Gall de service zes dagen per week van 7.00 tot 22.30 uur aan. Hierbij worden de boodschappen worden tot in je keuken bezorgd. De drie winkels zijn alle drie onderdeel van Ahold. 

Volg je boodschappen
Bestelde producten kunnen vanaf de ochtend worden gevolgd via de website van Albert Heijn. De actuele planning en eventuele verkeersophoudingen door middel van actuele verkeerssituaties worden op de website weergegeven zodat de klant weet wanneer zijn bestelling wordt geleverd. Op die manier kan de consument de bestelling volgen en zijn eigen dag efficiënter inplannen. Een half uur voor het afleveren van de boodschappen krijgt de besteller een bericht per mobiele telefoon.

Redactie LogistiekProfs