Albert Heijn heeft beste logistieke webshop

Logistiekprofs op 16 september 2015 | 2 minuten leestijd

Albert Heijn heeft met AH.nl de titel beste logistieke webshop van het jaar in de wacht gesleept. Daarmee liet het mede-finalisten Topvitamins en Loavies achter zich.

Albert Heijn wist volgens de jury te scoren door de focus op de klant en de regie over de logistieke keten. AH Online zou daarnaast ook innovatieve concepten implementeren en zichzelf goed weten te presenteren. De afgelopen jaren heeft AH.nl duizenden nieuwe producten aan zijn online assortiment toegevoegd. Onlangs werd nog de AH Maaltijdbox geïntroduceerd: een boodschappenbox met gezonde maaltijden. Hiermee springt de webshop handig in op de populariteit van concepten als HelloFresh. 

Inzet op duurzaamheid
Toch zijn er ook wat verbeterpunten voor AH.nl. Volgens de jury kan de online super nog wel wat schaven aan de inzet op duurzaamheid. AH.nl doet wel zijn best om zo veel mogelijk met volle vrachtwagens te bezorgen, maar in de processen ‘upstream’ in de keten zou Albert Heijn nog wat kansen laten liggen. 

Publieksprijs voor Loavies
Loavies ging naar huis met de publiekskrijs. De webshop in mode en accessoires ontvang maar liefst 67 procent van de stemmen. De jury van de Logistieke Webshop van het Jaar bestond uit Egbert Guis (TNO), Bart ter Steege (JungleMinds), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Emile van Rijn (EVO).

Redactie LogistiekProfs