Albert Heijn en Nuki breiden tests met slimme sloten uit

Logistiekprofs op 22 november 2018 | 1 minuut leestijd

Albert Heijn en technologiebedrijf Nuki testen bezorging met slimme sloten. Met smart locks kan de bezorger de boodschappen in huis bezorgen wanneer er niemand thuis is. 

De twee partijen testten de technologie afgelopen zomer onder een selecte testgroep. In oktober werd de testgroep uitgebreid naar Alkmaar. 

De bezorger belt aan bij de de slimme deurbel, waardoor er een videoverbinding met de smartphone van de klant ontstaat. De klant kan op beeld zien dat de bezorger voor de deur staat en opent de deur op afstand. 

Albert Heijn en Nuki willen tijdens de testperiode – die acht weken duurt – onderzoeken hoe klanten en bezorgers de bezorgmethode ervaren. “Mensen zijn het nog niet gewend dat hun boodschappen in hun huis worden geleverd terwijl ze er zelf niet zijn. De belangrijkste doelstelling voor Albert Heijn is inzicht krijgen in de perceptie en de mening van zowel klanten als bezorgers bij deze nieuwe leveringsmethode,” zegt Julie Kuipéri, Innovation Specialist bij Albert Heijn.

Gerelateerde artikelen