Albert Heijn breidt online dc uit: 25.000 bestellingen per week

Logistiekprofs op 1 september 2016 | 1 minuut leestijd

Supermarktketen Albert Heijn heeft zijn distributiecentrum voor online bestelde boodschappen ingrijpend verbouwd en uitgebreid. Het zogenoemde Home Shop Center is nu twee keer zo groot als voorheen, waarmee ook het aantal bestellingen dat het dc kan verwerken flink toeneemt.

Albert Heijn tracht met de uitbreiding in te spelen op de groeiende markt voor online boodschappen. Het distributiecentrum in de Meern, dat vanaf volgende week officieel in gebruik wordt genomen, telt nu een vloeroppervlakte van 10.800 vierkante meter. Er kunnen wekelijks 25.000 bestellingen verwerkt en verzonden worden, een verdubbeling van de huidige capaciteit. Het Home Shop Center beschikt over een nieuwe productiehal en een nieuwe koelcel van 3000 vierkante meter. Albert Heijn kan daardoor het versassortiment flink uitbreiden.

Albert Heijn verwerkt online bestellingen, naast het distributiecentrum in de Meern, ook vanuit het distributiecentra in Rotterdam en Almere. In De Meern werken zo’n 500 medewerkers. Met de uitbreiding van het dc creëert Albert Heijn nog eens 200 extra banen.

Redactie LogistiekProfs