Zalando met Homerr in zee voor retouren

Logistiekprofs op 29 juli 2021 | 2 minuten leestijd

Na een succesvolle pilot gaan Zalando en Homerr officieel een samenwerking aan. Nederlandse klanten van Zalando kunnen er nu voor kiezen om hun pakketten te retourneren via HomerrPunten. Dat zijn er in Nederland inmiddels 1.500. 

Door met het Nederlandse bedrijf samen te werken hoopt Zalando de afstanden naar het afleverpunt te verkleinen. Consumenten kunnen hier gratis hun retourzending afleveren, waarna deze wordt gebundeld en over bestaande routes vervoerd. 

Juriaan Matthijssen, co-founder en Managing Director bij Homerr is tevreden dat de samenwerking met Zalando wordt voortgezet: “We hebben veel positieve reacties ontvangen van klanten, vooral over het gemak van onze retourmogelijkheid (locatie en openingstijden) en omdat ze hun pakket liever op een duurzamere manier retourneren. Tijdens de pandemie hebben we duidelijk gezien dat een toenemend aantal klanten duurzamere keuzes wil maken, wat heeft geleid tot een groei van 33 procent van onze BuurtPunten in de afgelopen maanden.”

Homerr stelt particulieren en ondernemers in staat om als ophaal- en afleverpunt te fungeren. Zo’n 600 HomperrPunten worden inmiddels gerund door particulieren, met openingstijden van 16.00 tot 20.00 uur. Zij krijgen een maandelijkse vergoeding voor hun werk. 


Gerelateerde artikelen