Red je Pakketje verdubbelt omzet in coronajaar

Logistiekprofs op 22 februari 2021 | 2 minuten leestijd

Red je Pakketje heeft zijn omzet in 2020 voor het vierde jaar op rij zien verdubbelen. Meer dan duizend webshops maakten het afgelopen jaar gebruik van de diensten van de pakketbezorger, een stijging van maar liefst 1300 procent. 

“Wij zijn een techbedrijf dat actief is in de logistiek. Dat betekent dat onze werkwijze wendbaar en schaalbaar is. Maar natuurlijk was het ook voor ons ongekend druk”, blikt CEO Sam Rohn terug op afgelopen coronajaar. 

VanavondBezorgd voor kleine webshops

In 2020 lanceerde de pakketbezorger een nieuwe dienst voor kleine en middelgrote webshops: VanavondBezorgd. Met deze service kunnen webwinkels al vanaf één pakket same day of next day delivery aanbieden. Webshops die gebruik maken van VanavondBezorgd moeten hun pakketten zelf afleveren bij een van de circa tweehonderd drop-off points. Gebeurt dat voor 13:00 uur, dan bezorgt Red je Pakketje de zending nog dezelfde avond bij de consument. Volgens het bedrijf werkt het platform samen met veel winkeliers die voorheen nog niet online verkochten. 

Volledig elektrisch

Niet enkel de coronamaatregelen hebben bijgedragen aan de omzetstijging van Red je Pakketje. Webshops zouden ook positief reageren op de ambitie van het bedrijf om volledig elektrisch te bezorgen. Het streven is om eind 2022 volledig CO2-vrij te opereren. Daarvoor werd een financiering opgehaald van 12,5 miljoen euro. Dit bedrag investeert de bezorger in 210 elektrische bezorgbussen en een van de grootste laadpleinen van Nederland.

Gerelateerde artikelen