PostNL zet zich schrap voor tsunami aan pakketten rond feestdagen
Coronacrisis 21.10.2020 | Branchenieuws

PostNL zet zich schrap voor tsunami aan pakketten rond feestdagen

PostNL maakt zich op voor misschien wel de drukste periode ooit. Door de coronacrisis bestellen consumenten al fors meer online, rond de feestdagen zal dat alleen maar toenemen. De post- en pakketbezorger verwacht 60 tot 70 procent meer pakketten te bezorgen in vergelijking met begin dit jaar. 

Dat zegt PostNL-directeur Pakketten & Logistiek Liesbeth Kaashoek tegen NU.nl. Voor de coronauitbraak in Nederland bezorgde PostNL dagelijks zo'n 900.000 pakketten. Sinds medio maart zijn dat een miljoen pakketten per dag. Op piekdagen tikt PostNL zelfs bijna de anderhalf miljoen aan. Daar komen nu de feestdagen nog eens bovenop. 

De eindejaarsdrukte start op 14 november, de dag dat Sinterklaas in Nederland aankomt. Ook koopjesdagen als Black Friday en Cyber Monday vallen in die periode. "We zetten in de piekperiode extra vrachtwagens in, duizend extra bezorgers erbij en we werken 24/7", zegt Kaashoek. "Door de coronacrisis hebben we ook geleerd om samen met onze klanten - de webwinkels - te kijken hoe we de pakjes op het juiste moment bezorgd krijgen."

Zo beginnen webwinkels eerder met hun campagnes en worden acties zoveel mogelijk gespreid. Dat alles om ervoor te zorgen dat de consument op tijd zijn cadeaus bestelt. 

PostNL verwacht dat de groei ook na de feestdagen en de coronacrisis aanhoudt. Daarom vergroot het volgend jaar de capaciteit met drie sorteercentra. "We bezorgen sinds de uitbraak van de coronacrisis op een paar procent meer adressen dan daarvoor", aldus Kaashoek. "Consumenten die voor het eerst zijn gaan bestellen, zullen misschien niet dezelfde dingen blijven bestellen, maar ze blijven wel online kopen."

Afbeelding: www.hollandfoto.net / Shutterstock.com

Plaats een reactie (0)

Reageren