Ook Coolblue laat klanten eigen bezorgtijd kiezen

Logistiekprofs op 26 maart 2019 | 2 minuten leestijd

Klanten die witgoed bij webwinkel Coolblue bestellen, hoeven niet meer onnodig lang thuis te blijven. Ze kiezen voortaan zelf hun bezorgtijd.

Coolblue sluit daarmee aan bij andere webwinkels, waar het kiezen van een tijdslot mogelijk is. Klanten kiezen een dagdeel dat voor hen goed uitkomt: ’s ochtends, ’s middags of ’s avonds. Op die manier hoeven ze niet de hele dag thuis te blijven.

De avond van tevoren horen klanten binnen welk uur hun bestelling geleverd wordt. Op de dag zelf krijgen klanten een sms met de bezorgtijd en worden ze een half uur voor de bezorging gebeld. Op die manier weten ze precies wanneer de bezorger op de stoep staat.

Coolblue levert daarbij voor witgoed de speciale service dat de bezorgers de nieuwe apparatuur installeren, testen of het werkt en de oude apparatuur ook meteen meenemen. ‘Als je een wasmachine wilt bestellen, is je oude vaak net kapot gegaan’, verklaart oprichter Pieter Zwart. 

In 2018 behaalde het bedrijf een omzet van 1,35 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België. De dienst van het kiezen van je eigen tijdvak is nu alleen nog in Nederland beschikbaar, vanaf half april zal de mogelijkheid ook voor Belgische klanten bestaan.

Gerelateerde artikelen