Nieuwe Intertoys-eigenaar gebruikt winkels als fulfilmentcentra

Logistiekprofs op 14 maart 2019 | 2 minuten leestijd

Kersverse Intertoys-eigenaar Green Swan wil online bestellingen niet meer vanuit één centraal distributiecentrum verzenden. De fysieke winkels van de keten gaan in de toekomst fungeren als fulfilmentcentra. 

Onder leiding van Green Swan krijgt Intertoys, dat in februari failliet ging, een geheel nieuwe identiteit. De keten zet meer in op beleving en service. Alleen zo kunnen winkels zich onderscheiden van online prijsvechters, meent ceo Paulo Andres. 

Daarom worden er karaokestudio’s en escaperooms aan de Intertoys-winkels toegevoegd. Voor bijvoorbeeld verjaardagsfeestjes kunnen spullen worden gehuurd. “Denk aan vijf playstations, twintig Spidermanpakken en discolampen. Alles wat we kunnen verhuren, gaan we verhuren”, zegt Andrez in een interview met het FD.

220 distributiecentra

De ceo wil grote online spelers als bol.com bovendien aftroeven door online bestellingen vanuit de dichtstbijzijnde winkel te versturen, in plaats van een centraal distributiecentrum. “Wij hebben straks 220 distributiecentra, in plaats van één.” Klanten kunnen hun pakketje daardoor al binnen twee uur in huis hebben. Voor deze service zegt Andrez te gaan samenwerken met externe koeriers. Te denken valt aan een opzet als Deliveroo of Uber.

Dc Waddinxveen

De toekomst van het distributiecentrum in Waddinxveen is nog onduidelijk. Aan het FD vertelt Andrez dat Green Swan de komende dagen met allerlei partijen onderhandelt over nieuwe voorwaarden. Daarbij doelt hij op de franchisenemers, maar ook op de eigenaar van het distributiecentrum in Waddinxveen.

Afbeelding: Bjoern Wylezich / Shutterstock.com

Gerelateerde artikelen