Lidl stapt in bezorging verswaren

Logistiekprofs op 9 oktober 2018 | 2 minuten leestijd

Lidl gaat online toch verswaren verkopen. De supermarktdiscounter verkocht op haar webshop alleen non-foodproducten, maar start nu in het Belgische Gent met het bezorgen van de dagelijkse boodschappen. 

Lidl Simpl

Daartoe heeft het de webshop ‘Lidl Simpl’ gelanceerd. Klanten die in Gent wonen  kunnen kiezen uit vierhonderd foodproducten van Lidl. Zij krijgen hun online bestelde boodschappen binnen twee uur met de fiets thuisbezorgd. Bij het afrekenen kiezen klanten voor een tijdsslot naar keuze, van maandag tot en met zaterdag tussen 10 en 22 uur. Voor bestellingen onder de 25 euro rekent Lidl 2,99 euro aan verzendkosten. Boven dat bedrag is bezorging gratis. 

Tijd winnen

“Met dit initiatief willen we families en studenten in Gent helpen tijd te winnen. Door onze drukke levensstijl is het immers niet altijd eenvoudig om tussendoor de boodschappen nog ergens ingepland te krijgen. Daarom bieden we onze verse producten voor de Gentenaars nu ook online en aan dezelfde prijzen als in de winkel aan”, zegt woordvoerster Isabelle Colbrandt tegen de Belgische krant De Tijd.

Non-foodproducten in Duitsland en Nederland

Tot een jaar geleden bezorgde Lidl in thuisland Duitsland ook versproducten aan huis. Tegenwoordig richt het zich in zowel Duitsland als Nederland op de online verkoop van non-foodartikelen. 

Gerelateerde artikelen