DHL plaatst pashokjes bij afhaalpunten

Logistiekprofs op 8 oktober 2018 | 2 minuten leestijd

Met pashokjes bij servicepunten wil DHL het retourproces van online bestelde kleding verkorten. Consumenten kunnen bij het ophalen van hun pakket direct bepalen welke kleding ze willen houden en wat direct retour gaat. 

Servicepunten Den Haag en Amsterdam

Op het servicepunt Noordeinde in Den Haag kan al kleding gepast worden. Later deze maand volgen pashokjes bij de DHL Shipping Spot aan de Van Baerlestraat in Amsterdam. 

Idee van studenten

Het idee voor de pashokjes is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool, opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. In april deden zij in het kader van hun studie onderzoek naar oplossingen voor de last mile, de uiteindelijke bezorgfase in de e-commerce-supply-chain. Door op de afhaalpunten een pasmogelijkheid te bieden, hoeven consumenten voor een eventuele retourzending niet opnieuw op pad. Een verkeerde maat kan meteen worden teruggestuurd.

‘Onverwachte nieuwe inzichten’

 “De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten opleveren“, aldus Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland. “Het idee van de paskamers sprong er uit. Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.”

Gerelateerde artikelen