DB Schenker mikt op klanten Damco

Logistiekprofs op 8 september 2020 | 2 minuten leestijd

DB Schenker ziet zijn kans schoon nu het einde van expediteur Damco in zicht is. Vorig week kondigde Maersk een grootschalige reorganisatie aan, waarbij het aangaf te stoppen met het merk Damco. DB Schenker aast nu op de klanten van zijn concurrent. 

Maersk probeerde sinds 2009 een mondiale speler te maken van Nederlands binnenvaartmerk Damco. Door een nieuwe reorganisatie ziet het zich gedwongen om met het merk te stoppen. Per 1 oktober worden de activiteiten van expediteur Damco opgenomen in de moederholding.

DB Schenker benadert klanten Damco

Met een zogeheten Stability Package hoopt DB Schenker de klanten van zijn concurrent over te nemen. Damco-klanten kunnen via dit pakket hun kortlopende contracten, met een looptijd van maximaal twee maanden, onder dezelfde voorwaarde door laten lopen bij DB Schenker. Bedrijven met langlopende transportovereenkomsten bij Damco ontvangen nieuwe offertes, die volgens DB Schenker ‘met voorrang zullen worden gemaakt’. 

Lees ook: DB Schenker betrekt nieuw logistiek centrum in Luxemburg

DB Schenker: ‘Onzekerheid wegnemen’

De logistiek dienstverlener zegt met het voorstel te reageren op de onrust die is ontstaan na de aankondiging van Maersk. Thorsten Meincke, verantwoordelijk voor Lucht- en Zeevracht in de Raad van Bestuur bij DB Schenker: “Stabiele omstandigheden zorgen voor stabiele supplychains: dat is waar DB Schenker voor staat. Het laatste wat verladers op dit moment nodig hebben is nog meer onzekerheid. We doen een aanbod aan alle bedrijven die op zoek zijn naar zekerheid en betrouwbaarheid op lange termijn.”

Afbeelding: Jer123 / Shutterstock.com

Gerelateerde artikelen