Blokker overweegt te stoppen met thuisbezorgen

Logistiekprofs op 11 november 2019 | 2 minuten leestijd

Pakjes naar de klant brengen is veel te duur, meent Blokker-eigenaar Michiel Witteveen. Het retailconcern overweegt daarom te stoppen met thuisbezorging. In België is de marge daardoor al sterk verbeterd.

Dat stelt Witteveen in een interview met RetailTrends. De ondernemer is sinds april eigenaar van Blokker, aangesteld om het verlieslijdende concern er bovenop te helpen. 

Deze zomer kondigde Blokker aan in België te stoppen met thuisbezorgen. Online bestellen kan nog wel, maar pakketten moeten in de winkel worden afgehaald. “Op elke hoek van de straat is een Blokker. Dan zeg ik: haal je bestelling lekker af”, aldus Witteveen in het novembernummer van RetailTrends. 

Nu de marge in België is verbeterd, zegt de Blokker-baas een dergelijke stap ook in Nederland te overwegen. “Pakjes naar de klant brengen is veel te duur. Onder de honderd euro aan bestelwaarde moet je daar gewoon een keer mee stoppen.” 

Omnichannel dc in Geldermalsen

Ondertussen nadert de opening van het omnichannel distributiecentrum van Blokker in Geldermalsen. Met het samenvoegen van de logistieke operatie voor offline en online verkoop, stelde Blokker in 2018 de online klant juist sneller en beter te willen bedienen. Momenteel bevindt Blokker zich in de laatste fase van de grondige herinrichting in Geldermalsen. Wanneer het distributiecentrum volledig operationeel is, sluit het e-commerce dc in Gouda haar deuren. 

Gerelateerde artikelen